smoking, effects of smoking, smoker, quit smoking, quitting smoking, stop smoking, ciggerret, rokok, anti rokok, kandungan dalam rokok, dilarang merokok, merokok, keburukan merokok, berhenti merokok, kempen tak nak merokok.

 
24 December 2007
Petua 10 M Untuk Berhenti Merokok
1. Melengah-lengah tabiat menghisab
2. Minum banyak air
3. Menarik nafas panjang
4. Membuat sesuatu
5. Menjauhkan diri dari tempat orang merokok
6. Mengunyah sesuatu
7. Membasuh tangan
8. Mandi dengan kerap
9. Melakukan senaman rengangan
10. Memohon doa
posted by Anonymous @ 10:40 PM  
4 Comments:
  • At February 6, 2009 at 1:31 PM, Blogger Unknown said…

    sy, muhammad norsyafiq atau copie dari group zer0-range™, berminat nk hidup kan kempen berhenti merokok dalam kalangan remaja dekat seri iskandar, perak. boleh kita berkerje sama ? dan ape patot sy buat ??

    kontek sy di

    ms ; http://myspace.com/babycopie

    ym ; babycopie

     
  • At May 29, 2009 at 10:31 AM, Blogger Malaysia Second Hand Car said…

    saya nak tanya sket ni, bgaimana cara yg btul nk stop smoke? berperingkat2 atau stop mendadak? yg mana lg elok?

     
  • At September 11, 2010 at 9:10 PM, Blogger Fontonk said…

    aku rasa stop slow slow lagi berkesan.
    kalau mendadak, susah. sebab mesti ketagih jgk

     
  • At December 7, 2010 at 10:19 AM, Blogger Willper said…

    Saya baru je create pages " Saya Mahu Berhenti Merokok" dalam laman sosial Facebook.Tujuan nya untuk menyedarkan, memberi tips,memberi seberapa banyak info serta perbincangan tentang bahaya merokok di kalangan kita sekarang. Saya dah pun linkkan pages tu ke laman blog ni.Tak keterlaluan juga jika saya katakan kebanyakan maklumat dari blog ini saya lampirkan di pages saya.Semoga hasrat kita mahu menghentikan tabiat merokok terus mendapat perhatian.Saya mengalu-alukan sokongan dari semua juga.

    Cheers!

    http://www.facebook.com/pages/Saya-Mahu-Berhenti-Merokok/128780063847703

     
Post a Comment
<< Home
 

 

 

Previous Post
Advertise


Objective

To develop an effective communication campaign that will eventually result in creating a nation of no cigarette smokers. To get people to stop smoking. To prevent youths from starting the habit.

English Topic
Malay Topic
Special Campaigns

Links
Sapport Campaigns
Tag Searching

smoking, smoker, effects of smoking, quit smoking, quitting smoking, stop smoking, ciggerret, rokok, anti rokok, kandungan dalam rokok, dilarang merokok, merokok, keburukan merokok, berhenti merokok, kempen tak nak merokok.